poniedziałek, 29 stycznia 2018

Erbarme dich (przed odjazdem)

środa, 27 marca 2013 17:29

      Z braku skupienia i natchnienia tylko jeden tekst, za to w kilku wykonaniach. Czy to ma znaczenie? Może dla znawców ze słuchem absolutnym tak, ale ja do nich nie należę, więc każde mi się jakoś tam podoba. Każde w swoim rodzaju.  O, mam ulubione, mam jak najbardziej, ale i to nieważne. Tak się wydaje, że skoro się już słuchało tyle razy, powinno się znudzić. A nie nudzi się. Czy na tym polega geniusz muzyki? 

    Erbarme dich, mein Gott, 
    um meiner Zähren willen!
    Schaue hier,
    Herz und Auge weint vor dir bitterlich.
    Erbarme dich, mein Gott, 
    um meiner Zähren willen!

Zmiłuj się nade mną, mój Boże,
przez wzgląd na moje łzy.
Spójrz tutaj,
serce i oczy gorzko płaczą.
Zmiłuj się nade mną, mój Boże,
przez wzgląd na moje łzy.

Johann Sebastian Bach, Matthäuspassion - Erbarme dich, mein Gott - aria  na alt









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zmiany

    Kończę pisanie na tym blogu. Prowadzenie równoległych blogów jest wyczerpujące. Zwłaszcza, że tematyka - szeroko pojęta kultura - jest p...