niedziela, 21 listopada 2021

Ha! Znalazłam! Zaiste, zasoby Internetu są niezgłębione

       Dwa tygodnie szukałam.  Sieć stawiała mi różne przeszkody po drodze, a to jakaś subskrypcja potrzebna, a to logowanie, a to wykupienie usługi premium. W końcu znalazłam dostęp bez żadnych takich warunków. 

        Czasami o wartości filmu decyduje najbardziej muzyka. Bywa, że film jest beznadziejny, ale muzyka, muzyka porywająca. Ze wszystkich czterech serii serialu z Jeremym Brettem w roli Sherlocka Holmesa akurat ten docinek należy do najmniej interesujących. Akcja się ślimaczy, główne skrzypce gra nie Sherlock Holmes, który postanawia wyjechać w góry, lecz jego brat Mycroft, w dodatku reżyser czy też scenarzysta powsadzał jakieś mistycyzmy w formie trzeciego oka i takie tam bzdury niepasujące kompletnie do logicznego umysłu detektywa.  Za to muzyka jest najmocniejszą stroną tego odcinka.  Dla samej muzyki warto obejrzeć, zwłaszcza (sztampowe dosyć) zakończenie i posłuchać. 

       Ale, ale, najlepiej by było mieć samo nagranie. No i mam, znalazłam.  O kompozytorze nic nie wiedziałam, dopóki ta muzyka nie zwróciła mojej uwagi. Udała mu się!  Teraz więc mogę słuchać do woli. 

William Patrick Gowers, muzyka z odcinka "The Adventure of Mazarin Stone". 


       Nie powiem, jeszcze w kilku innych odcinkach Gowers zaskakuje pomysłami, ale nie wszystko od razu. Będę dozować po kolei. 

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam muzykę filmową. A ta piękna, taka spokojna. Fajnie Notario, że będziesz dozować...... 😍.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest marsz triumfalny, chyba na cześć Mycrofta, który rozwiązał zagadkę, kończy się dosyć patetycznie, ale mnie tutaj instrumentacja w tle się podoba i delikatny początek; cieszę się, że Tobie też

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości (filmu) i subtelności (muzyki)...;o)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coraz więcej mamy wspólnego...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wysłuchałam z wielką przyjemnością jeszcze przed wschodem słońca :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. To dosyć optymistyczna muzyka, w sam raz na początek dnia

    OdpowiedzUsuń

Zmiany

    Kończę pisanie na tym blogu. Prowadzenie równoległych blogów jest wyczerpujące. Zwłaszcza, że tematyka - szeroko pojęta kultura - jest p...